معرفی محصولات

فرش پرز دار یا همان قالی در ابتدا توسط بشر به عنوان زیر انداز ابداع شده بود که یکی از نیاز های اولیه او را برآورده سازد.

ولی این دست بافته؛ در اثر تاثیر پذیرفتن از خرده فرهنگ های بومی ومحلی در طول هزاران سال ، انواع نقش مایه های برگرفته از عناصر طبیعی محیط و باورهای فرهنگی اقوام مختلف، در نقوش فرش جای گرفت ، به طوری که دستبافته های هر قومی را از بافته دیگران متمایز کرده است.

این تاثیرات و تغییرات باعث گردید که اینک پس از گذشت قرن ها ، ما گنجینه بی نظیری از فرش های نفیس وتاریخی داشته باشیم .

وجه تمایز فرش ایران در برابر رقبا جنبه ی هنری و هویت اصیل آن است . در آثارهنری دیگر ملل ؛ کمتر نشانه ای از تنوع و ظهور انواع نقوش و طرح هایی که در دل فرهنگ و هویت این سرزمین خلق شده را میتوان سراغ گرفت .                                  

فرش ایرانی با تکیه بر وجوه هنری خود و اینکه دست رنج دست های هنرمند ایرانیان با تنوع اقلیم واقوام مختلف است ، مانا و ماندگار خواهد بود .

 

امروز شاید بتوان ادعا نمود که با پیشرفت های صنعتی وتولید انبوه وبا کیفیت انواع مصنوعات ماشینی (مانند کفپوش ها وموکت ها) نیاز اولیه  فرش به عنوان زیر انداز کم رنگ شده است لیکن در همان حال براثر غنای فرهنگی و کیفیت تولید ، بر ارزش هنری آن افزوده شده است.

فرشها از دیدگاههای مختلف ( از لحاظ مبدا، جنس و نوع مصرف)تقسیم بندی می شوند.

تابلو فرش ها دسته ای از فرشهای تزیینی می باشند که در سال های اخیر ابداع وگسترش یافته ا ند.

نقوش تابلو فرش برخلاف  فرشهای معمول تجاری ایرانی که از نقشمایه های  سنتی برخوردارند، از ترکیب هنرهایی مانند؛ عکاسی ،نقاشی، خط و معماری و. . . با هنر طراحی فرش ، پدید می آیند.

تولیدات ما در این زمینه شامل چند دسته می شود:

1- تابلو فرش ها با طرح هایی از ؛ مناظر طبیعی ، آثار باستانی ، تصاویر بدیع از حیوانات ، آثار خطی ، پرتره و آثار هنرمندان ایران و جهان .

2- بسته های نخ و نقشه آماده بافت تابلو فرش ،با تنوع طرح های ذکر شده برای سلیقه های مختلف ؛ که با گذراندن دوره آموزشی کوتاهی ،کاربر میتواند خود یک اثر هنری بدیع خلق نماید.

3- دار قالی و ابزار مورد نیاز بافت تابلوفرش و کلیه ملزوماتی که برای بافت تابلو فرش کفایت نماید.

نظرات کاربران


اگر تصویر خوانا نیست اینجا کلیک کنید
همزمان با تأیید انتشار نظر من، به من اطلاع داده شود.
* نظر هایی كه حاوی توهین است، منتشر نمی شود.
* لطفا از نوشتن نظر های خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.