معرفی اجمالی شرکت فرش سیرمان

شرکت فرش سیرمان مشهد (سهامی خاص) نخستین شرکتی است که برپایه یک «تحقیق علمی» در سال 1376 توسط جمعی از کارشناسان و محققان جهادی در مشهد مقدس به شماره ثبت 12042 تاسیس گردید.

 

موسسان این شرکت همت خود را مصروف تامین آرمانها و اهداف ملی نموده و افتخار داشته اند که در قالب برنامه توسعه ملی «الگوی اسلامی - ایرانی  پیشرفت» حرکت نمایند.

نخستین حاصل این حرکت  علمی - اجرایی تاکنون تشکیل ده ها واحد تولیدی کوچک و بزرگ براساس الگوی کارآفرینی این شرکت است بطوری که تولید کننده صاحب نامی در خراسان یافت نمی شود که مدیران و کارکنانش در این شرکت آموزش ندیده باشند.  به عبارت دیگر این شرکت الگوی کلیه کارآفرینان بعدی محسوب می شود.

با توجه به توصیه علمی در تحقیق انجام شده ؛ با توجه به تغییر سبک زندگی؛ تولید انبوه «تابلوفرش» به عنوان اثری هنری بجای کاربرد سنتی فرش دستباف (به عنوان زیر انداز) در دستور کار قرار گرفت.

لذا دومین اثر ملی  این شرکت ایجاد خط تولید صنعتی برای تبدیل این کالای هنری (که قبلا بصورت انفرادی تولید می شد) به محصولی با تولید انبوه و همه گیر نمودن تولید «تابلو فرش» در کشور از طریق آموزش و بکارگیری هزاران نفر در سراسر کشور است.

 

 
 

ویدیوی مربوط به معرفی اجمالی شرکت فرش سیرمان

...........................................................................................................................................................................................................................................................

  • نمای بیرونی کارخانه – شرکت فرش سیرمان مشهد

 

 

  • جلسه آموزشی با برخی مدیران و پرسنل – سال 1390 

 

لوح تقدیر

 

  • این شرکت تاکنون در همایشها و جشنواره های زیادی در ایران، آلمان و چین شرکت کرده و مورد تقدیر قرار گرفته است.

 

 

  • آخرین عکس یادگاری پرسنل در حاشیه جشن سالگرد تاسیس شرکت سیرمان – بهمن 1396 

 

موسسان این شرکت  همت خود را مصروف  تامین آرمانها  و  اهداف ملی نموده و افتخار داشته اند که در قالب  برنامه  توسعه ملی « الگوی اسلامی - ایرانی  پیشرفت » حرکت نمایند.

نخستین حاصل این حرکت  علمی - اجرایی تاکنون تشکیل دهها واحد تولیدی کوچک و بزرگ براساس الگوی کارآفرینی این شرکت است بطوری که تولید کننده صاحب نامی در خراسان یافت نمی شود که مدیران و کارکنانش در این شرکت آموزش ندیده باشند.  بعبارت دیگر این شرکت الگوی کلیه کارآفرینان بعدی محسوب میشود.

با توجه به توصیه علمی در تحقیق  انجام شده ؛ با توجه به تغییر سبک زندگی؛ تولید انبوه « تابلوفرش » بعنوان اثری هنری بجای کاربرد سنتی فرش دستباف ( بعنوان زیر انداز ) در دستور کار قرار گرفت.

لذا دومین اثر ملی  این شرکت ایجاد خط تولید صنعتی برای تبدیل این کالای هنری ( که قبلا بصورت انفرادی تولید می شد ) به محصولی با تولید انبوه و همه گیر نمودن تولید « تابلو فرش » در کشور از طریق آموزش و بکار گیری هزاران نفر در سراسر کشور است.

 

 شرکت فرش سیرمان تاکنون چندین اختراع به ثبت رسانده و از سال 1394 بعنوان اولین و تنها شرکت « دانش بنیان صنعتی» در حوزه فرش دستباف برگزیده شد.

 

این شرکت تنها دارنده واحد  «تحقیق و توسعه» و تنها دارنده سیستم « تصفیه و برگشت پساب» به چرخه تولید و یک «صنعت سبز» است.

نظام فروش شرکت براساس الگوی اقتصاد مقاومتی «صادرات محور» است . و همه ساله در نمایشگاههای بین المللی حضور فعال دارد.

شرکت دارای 50 نفر کادر نیروی انسانی ثابت است که اغلب از کارشناسان ارشد رشته های فرش، مدیریت و فنی مهندسی هستند که در نوع خود در صنعت فرش  دستباف بی نظیر است.

واحدهای فعال مجتمع ( کارخانه )

 

  • واحدهای دفتری و اداری شامل :

 

  گروه طراحی – امور نمایندگان – مالی – روابط عمومی و فروش  –  چاپ، انتشارات و واحد ارسال بار مشتریان - آزمایشگاه

 

  • واحد حسابداری و امور مالی

 

 

  • واحد امور نمایندگان فروش
  • پرسنل واحد طراحی سیرمان

 

 

  • واحد روابط عمومی و فروش

 

 

  • واحد انتشارات و چاپ نقشه های بافت سیرمان

 

  • واحد ارسال و آماده سازی بار مشتریان محترم

 

  • آزمایشگاه

 

 

نظام کنترل کیفیت

شرکت دارای سیستم  کنترل کیفیت در حوزه های  مختلف است :

  1. ابتدا کیفیت مواد اولیه براساس استاندارد ها  توسط آزمایشگاه کنترل می شود تا جنس نامرغوب وارد چرخه تولید نشود.
  2. در مرحله رنگرزی کیفیت طیف های رنگی با جدول ها و کارت رنگ طراحی شده  توسط کارشناسان ارشد ، کنترل میشود که طیف رنگی نا مناسب و ضعیف وارد بسته بندی ها نشوند.
  3. درمرحله فروش بازخوردهای مشتریان پایش و ارزیابی می شود و بااقدامات اصلاحی رضایت مشتریان جلب و یا با اقدامات پیشگیرانه جلوی تکرار اشتباهات گرفته می شود .
  4. در حوزه مالی عملکرد مالی مشتریان رصد میشود تا ازجریان درست مالی و عدم انحراف و اجحاف برمشتری اطمینان حاصل گردد.
  5. در بخشهای مدیریتی نیز آثار تصمیمات ارزیابی می گردد و عملکردها با هدف گذاریها مقایسه می شوند تا نتایج دلخواه و اهداف مورد نظر محقق گردند .

 

 

  • واحدهای کارگاهی شامل :

 

آماده سازی مواد اولیه بافت  – رنگرزی سنتی و صنعتی – پرداخت ماشینی فرش –رفوگری و شور – انبار

 

 

  • کارگاه  رنگرزی صنعتی سیرمان

 

 

  • سالن تقسیم و بسته بندی مواد اولیه فرآوری شده

 

  • کارگاه پرداخت فرش

 

  • کارگاه رفوگری و شور

 

  • انبار

 

بخش سوم: بازرگانی و فروش تولیدات و خدمات

 

فهرست فروش تولیدات و خدمات فرش سیرمان عبارت است از :

 

1. فروش تولیدات نخ و نقشه تابلوفرش، گلیم، فرش زیرپایی و دارچوبک

فروش این دسته از محصولات که عمده تولید شرکت را شامل می شود از طریق پایگاه اینترنتی شرکت و  اغلب از طریق نمایندگی ها و مراکز مجاز فروش و عرضه خدمات فنی که به صورت گسترده در سراسر کشور حضور دارند انجام می شود.

 

  • (محصولات نخ و نفشه) تصویری از صفحه اول سایت و فروشگاه آنلاین سیرمان

 

در شهرهای فاقد نمایندگی ، کاربران مجاز به خرید مستقیم از فروشگاه آنلاین سیرمان می باشند. سایت با توجه به اطلاعات ثبت نام کاربر و محل اقامت ایشان، در صورت نیاز بصورت خودکار اجازه خرید را به کاربر خواهد داد.

 

2. فروش تولیدات (بافت) تابلو فرش و فرش زیرپایی

در زمان تهیه این مطلب شرکت بدلیل ارتقا و بروز رسانی ، دارای پایگاه فروش اینترنتی برای عرضه و فروش دستباف ها نیست ولی در آینده ان شاالله مجددا فروش آنلاین آن راه اندازی خواهد شد .

خرید دستباف ها برای همه آزاد و امکان پذیر است.

فروش حضوری دستباف ها در فروشگاه به آدرس: تهران _ خیابان ۱۵ خرداد _ سبزه میدان _ سرای بوعلی نو _ طبقه سوم  همه روزه از ساعت 9 الی 17 انجام می‌شود.

 

  • حضور در نمایشگاه ارومجی چین ( Ürümqi 乌鲁木齐 China)

حضور در نمایشگاه دموتکس آلمان ( Domotex 2017 Germany)

 

تلفن تماس فروشگاه 50-51-81-55-021 است و جهت تماس با مدیر فروش فرش سیرمان 0-55-22-55-0915 تماس حاصل فرمائید و هم چنین با مراجعه به صفحه اینستاگرام به آدرس  https://instagram.com/seermancarpet  در اینستاگرام در دسترس است.

 

3. فروش تولیدات انواع دارهای چوبی و فلزی

4. نرم افزار گوشی اختصاصی نقشه خوان سیرمان

 

اهداف و آرمانها

  • بسط و گسترش فرهنگ کارو تولید به تمام نقاط  جغرافیایی کشور.
  • استفاده از مشارکت تولیدی هنر جویان سراسر کشوروایجاد اشتغال مولد.
  • بسط فرهنگ همکاری و همبستگی ملی در بین قومیتهای مختلف ایرانی.
  • بکارگیری فارغ التحصیلان فرش در سراسر کشور به منظور نظارت برتولید و آموزش.
  • استفاده از توانایی واستعداد تجار فرش درداخل وخارج از کشور.
  • مشارکت فعال شرکت درتحقق اقتصاد مقاومتی

 

دستاوردها

 

شرکت براساس باورهای موسسین ومدیران و برمبنای  اهداف و آرمانهای اعلام شده حرکت پر شتاب و مستمر خود را ادامه داده و  این تلاشها تا کنون منجر به نتایج متفاوتی نسبت به سایر شرکتها گردیده است که مهمترین آنها از این قرار  است:

 

تحقیق و توسعه

 

شرکت در یک اقدام بی سابقه در عرصه فرش دستباف در جهان، برای تامین نیاز های فنی خود و بر مبنای استراتژی  تکنولوژی محور، اقدام به ایجاد واحد «تحقیق و توسعه» نموده است.این واحد دارای یک بخش تحقیقاتی ویک بخش اجرایی است. بدین ترتیب این شرکت تنها شرکت رسمی تولیدی فرش دستباف است که واحدتحقیق و توسعه در تکنولوژی ابزار دارد. این واحد دستاوردهای قابل توجهی داشته است:

  • ساخت  انواع دارهای فلزی ( تولیدی و آموزشی)
  • ساخت ابزار ها و ماشین الات مختلف مورد نیاز مانند انواع چله پیچ مکانیکی ، کلاف کن، گلوله پیچ و... برای اولین بار در کشور
  • طراحی و ساخت انواع دارهای دارچوبکی با کمک کارگاههای نجاری
  • ساخت سایر سازه های فلزی مورد نیازکارخانه.
  • ساخت انواع ابزار ها برای سهولت کار توزین و تفکیک طیف ها در کارگاه های خانگی
  • ابداع و اختراع انواع ابزار های نوین وتوسعه مکانیزاسیون
  • حفظ محیط زیست ومسئولیت اجتماعی شرکت فرش سیرمان

امروز ضرورت حفظ محیط زیست از هر زمان بیشتر آشکار شده است.در حوزه محیط زیست منابع آب ،خاک وهوا مورد آسیب قرار گرفته است.آسیب به منابع آبی به دو طریق اتفاق می افتد: نخست افزایش الودگیهای ناشی از تولیدات انبوه چه در صنعت وچه در کشاورزی،که  سونامی بیماریهای خطرناک از جمله انواع سرطانها را رقم زده است.دوم مصرف بی رویه آب شیرین که منابع آبی را تحت فشار قرارداده است.یکی از این پسابهای خطرناک  شیمیایی، پساب رنگرزی است. شرکت به منظور حفظ محیط زیست و مشارکت در طرح ملی حفاظت از محیط زیست و حفظ منابع آبی به صورت داوطلبانه اقدام به ایجاد سیستم تصفیه پساب رنگرزی نموده است.این اقدام استثنایی بصورت داوطلبانه فقط در این شرکت  به جهت انجام مسئولیت اجتماعی و انسانی صورت گرفته است. مشکل بزرگ رنگرزی این است که معمولا پساب ناشی از آن  توسط همه تولید کنندگان به سفره های آب زیر زمینی تزریق میشود . برای اولین بار شرکت برروی سیستم تصفیه پساب و برگرداندن آب تصفیه شده به چرخه تولید سرمایه گذاری نموده است تا هم آب  شیرین قابل شرب  مصرف نشود و هم مواد شیمیایی خطر ناک وارد آبهای زیر زمینی نشده و منابع آبی را آلوده نسازد.

 

 

 فعالیتهای برون مرزی سیرمان

 

  • حضور در نمایشگاه های بین المللی فرش در استان های مختلف ایران در سال های متمادی ( تهران، مشهد، کرمان و... )

 

 

  • حضور در نمایشگاه فرش شنینگ، ارومجی چین (Ürümqi 乌鲁木齐 China)

 

 

  • حضور در نمایشگاه فرش دموتکس آلمان ( Germany Domotex 2017 )

 

مشارکت

دستاورد مهم دیگر ما گسترش مشارکتها در تولید فرش و تابلو فرش در سراسر کشور است. هم اکنون شرکت  بیش از هفتاد نمایندگی و رابط تولید و فروش در سراسر کشور دارد که هر یک ، کار آفرین توانا و ارزشمندی در حوزه فعالیت شان هستند ودر امر آموزش و ارتقاء مهارت هنر مندان و توسعه فرهنگ کار با مجموعه فرش سیرمان مشارکت دارند.

نمایندگی ها

بیش از 50 دفتر نمایندگی و مراکز فروش و ارائه خدمات فنی و پیشتبانی نخ و نقشه در استان ها و شهرهای مختلف کشور که عموما از فعالان ، استادکاران و فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته فرش می باشند،  وظیفه عرضه محصولات و ارائه خدمات مرتبط با آن را به عهده دارند .

عمده فعالیت دفاتر نمایندگی شرکت به قرار زیر است :

  • آموزش بافت  گلیم ، فرش و تابلوفرش
  • ارائه خدمات مختلف مورد نیاز بافت شامل مقدمات بافت ( مثل چله کشی) و خدمات تکمیل شامل پرداخت ماشینی و برجسته و بعضا رفوگری (در صورت نیاز) و تهیه قاب تابلوفرش
  • تشکیل گروه های کاربری در شبکه های اجتماعی ویژه نمایندگان  برای ارائه اطلاعات و هماهنگی اقدامات در سطع کشور ، آموزش آنلاین و پیگیری نیازها و درخواستهای دفاتر نمایندگی

کادر مدیریت شرکت فرش سیرمان از شما دعوت می نماید در تحقق اهداف ملی و اسلامی با ما مشارکت نمایید.

 

ما براین باوریم که ممکن است از مواد خام با کیفیت ،محصولی بی کیفیت تولید شود ولی عکس آن محال است.

 

خدمات اطلاع رسانی، پاسخگویی  و ارائه خدمات آموزشی آنلاین به کاربران سایت و مشتریان ، از 3 طریق زیر:

 

1.  پاسخگویی در تلگرام و واتس‌اپ از طریق شماره:  ۰۹۰۲۱۲۱۰۶۷۲

 

2. پاسخگویی آنلاین از داخل صفحه رسمی اینستاگرام، گروه وات ساپ، کانال تلگرام از طریق لینک های ذیل: 

https://instagram.com/seermancarpet

https://instagram.com/seermancarpetco

https://chat.whatsapp.com/DaevFhriNdO9EshVJTYIba

https://www.aparat.com/seermancarpet

https://t.me/seermanco

 

3. پاسخگویی از طریق تلفن ثابت (لطفا در ساعت اداری (۷:۳۰ تا ۱۵) تماس حاصل فرمائید): 

051-36512693-8